Jaký firewall?
Ahoj, mám RC 2 Build 5774, již jsem vyzkoušel několik firewallů (Zone Alarm, ten mám nejraději, nebo Kerio aj.), ale ani jeden nefunguje. Jaký si mám stáhnout? Budem mi stačit standardní Windowsácký? Ten stál v XP za h***o:) Díky za radu.
Diskuze:
- Přidat komentář
- 172190x přečteno
Michal Politzer
12. Leden 2007 - 22:54
Trvalý odkaz
Pro vás je rada těžká...
Gekon (neověřeno)
13. Leden 2007 - 9:49
Trvalý odkaz
díky za odpověď
Michal Politzer
13. Leden 2007 - 14:21
Trvalý odkaz
Podrobné nastavení firewallu
PC Magazín
16. Leden 2007 - 22:09
Trvalý odkaz
Já osobně mu zatím moc
nepřihlášený (neověřeno)
11. Únor 2007 - 1:28
Trvalý odkaz
no nej reseni je nejaky HW,
Tabbleton
6. Červen 2007 - 8:50
Trvalý odkaz
firewall
Maillen (neověřeno)
31. Červenec 2008 - 13:55
Trvalý odkaz
Wisťáckej Fajrwol
Firewall, který obsahují Windows Vista je možná dobrý na příchozí spojení (tada pokud útočník nevyužije nějakou ty chybičku), kde blokuje příchozí komunikaci dle nastavených pravidel, ale na odchozí dotazy a lokální komunikaci je na nic. Pro programátora není vůvec žádný problém si vyrobit vlastní vyjímku a nebo si prostě použít již ověženou komunikaci. To se u externího Firewallu stát nemůže.
Stejně tak pokud porovnám možnosti nastavení a ovladatelnost třeba s Sunbelt Personal Firewall nebo s Comodo Firewall (což jsou oba Freeware pro domácí použití), tak je to o několik tříd jinde.
Ideální je samozřejmě kombinace HW a SW řešení. ADSL / WIFI router (dle připojení) s firewalem a na compu jeden z výše uvedených. No a pak člověk může být téměř skoro v pohodě ;-)
Maillen
Zdenek (neověřeno)
13. Leden 2007 - 11:19
Trvalý odkaz
Ještě jeden dotaz ve win
nepřihlášený (neověřeno)
11. Únor 2007 - 1:10
Trvalý odkaz
no osobne bych doporucil
Pytel sracek (neověřeno)
24. Leden 2007 - 12:23
Trvalý odkaz
Pro vás je rada těžká...
Michal Politzer
24. Leden 2007 - 13:26
Trvalý odkaz
Když se neumíte ani podepsat...
www.mojevista.cz
nepodepsany (neověřeno)
10. Únor 2007 - 23:43
Trvalý odkaz
system
Michal Politzer
11. Únor 2007 - 0:02
Trvalý odkaz
Je ... ale
K zamyšlení to je... ale závěr je prostý. MS nastoupil tuto špatnou cestu (každý může v počítači cokoli) už v sedmdesátých letech svým DOSem, který byl krokem zpátky oproti všem stávajícím systémům. Jenže se mu povedlo tím dostat počítače mezi lidi, takže se osobní počítače rozšířily (tudíž je otázka, jestli to byla chyba, nebo chytrý marketingový tah - při vzpomínce na pohled na vilu Billa Gatese stojící u Washington Lake tak nějak tuším, že bé je správně).
No a teď s každou další verzí musí MS přemýšlet nad tím, nakolik si může dovolit "utáhnout kouhot" volnosti uživatele. A bohužel nejde jen o uživatele, jde spíše o autory programů, které by najednou přestaly fungovat. Psal jsem to asi v jiné diskuzi, ale tak ještě jednou: Pokud nějaký program má ve Vistě problém se spustit, nebo zbytečně zobrazuje UAC, tak to není ve většině případů chyba Visty - je to nešikovnost programátora. Bohužel dnes programuje spoustu lidí, kteří naprosto neví, "která bije" - bohužel je to opět Microsoft, který takové programátory vychovává tím, že uvolňuje programy jako Visual Studio pracující ve Visual Basicu... A věřte, že vím, o čem mluvím. Existují totiž "programátoři", kteří neumí programovat v Poznámkovém bloku a výzvu "když ti nejede VS, tak to namlať v notepadu" považují za špatný vtip...
No, co naděláme.
Tak hlavně, že je Vista lepší, než XP, ne?
www.mojevista.cz
Romand
23. Únor 2007 - 12:42
Trvalý odkaz
Paranoia bezpečnosti :-)
Souhlasím, přehnaná bezpečnost škodí duševnímu zdraví, a největší virus je člověk sám - přeformátuje si data na disku při čisté instalaci, při pokusech s linuxem, při sebevědomém prohlášení, že zálohovat před touto operací není třeba...
Jak snadno odstranit zavaděč z linuxu a pokorně se vrátit k Windowsům? Jak opravit MBR, když Konzole Win to pokaždé nedokáže ? A data jsou na jednom disku v různých oddílech? Jde to -zálohovat není třeba, to umím :-) A virus je na světě !
Nejvíc dat jsem si ztratil svojí pýchou, kterou žádný spyware a virus nepřekonal !
Máte podobné zkušenosti?
Michal Politzer
23. Únor 2007 - 15:40
Trvalý odkaz
Přesně tak!
Ano, přesně tak! Kdykoli jsem měl problém s počítačem, nebyl to virus, ale já sám. Typické pro mě byly pátky večer, kdy jsem si zadělal na rozhodně ne nudný víkend... Od jisté doby zásadně v pátek večer nedělám pokusy s počítačem...
A ačkoli mi to nikdo nechce věřit, nemám na svém počítači antivir nejméně pět let a žádný virus se ke mně nikdy nedostal. A to nepracuji s počítačem sám...
www.mojevista.cz
nepřihlášený (neověřeno)
27. Březen 2007 - 23:14
Trvalý odkaz
No ty pátky to je věc ,
No ty pátky to je věc , je to rozhodně postřeh , taky jse mi to tak jeví po přečteni - Něco na tom jabku je !
tc
21. Březen 2009 - 2:57
Trvalý odkaz
Jak si s temi virusy muzete
Jak si s temi virusy muzete byt vsichni tak jisti?
Ja posledne prisel na jednu konferenci, strcim Flash disk do PC, nahraju co potrebuju prezentovat atd.... Prijdu domu, dam Flsh Disk do PC a hele, on je tam virus :)
Faramir
16. Únor 2007 - 2:53
Trvalý odkaz
Taky by mě zajímalo, kdy
Existuje tedy už nějaký kvalitní firewall pro Vistu x64?
PS: Omlouvám se, že píši tento dotaz dvakrát, ale až po vložení dotazu jsem si všiml, že to zde již je...
Michal Politzer
16. Únor 2007 - 10:17
Trvalý odkaz
Pořád nevím, co se vám na firewallu Visty nezdá...
Pořád nevím, co se vám na firewallu Visty nezdá... Že vy chodíte jen do toho ovládacího panelu, který je podobný, jako v XP? A co takhle tudy: Ovládací panely | Systém a údržba | Nástroje pro správu | Brána firewall systému Windows s vyspělým zabezpečením.
Váš příklad s Internet Explorerem: vlevo klepněte na Odchozí pravidla. Počkejte na výpis. Vpravo klepněte na Nové pravidlo. V průvodci zvolte Program, pak Cesta k programu jako %ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe, akci zvolte Blokovat, v Profilu nechte vše zatržené a pak si pravidlo pojmenujte.
Od té chvíle si IE ani neškrtne.
(Pozn.: druhou vámi založenou diskuzi jsem tedy nasměroval sem a další komentáře v ní zablokoval, aby tu nebyl nepořádek
)
www.mojevista.cz
Faramir
17. Únor 2007 - 2:37
Trvalý odkaz
Asi si budu muset pořádně
Nicméně právě vzhledem ke zkušenostem z XP mám k fw ve Vistách už předem odpor a rád bych používal nadále Kerio, naneštěstí zatím pro 64 bitů není a otázka zní, kdy bude... No, zkusím nastavit fw Visty a budu čekat na Kerio, které stejně, až vyjde, nahradí integrovaný fw...
Ad poznámka: Díky, napsal jsem to dříve, než jsem si všiml, že se to řeší i zde ;-)
Edit: Zkusil jsem zablokovat všechny odchozí kromě povolených a zaboha nejsem schopen rozběhnout Operu. Je povolená a nefunguje, IE je zakázáno a funguje...:-/ Už aby byl konečně Kerio a tento zmetek se mohl vypnout...
Michal Politzer
17. Únor 2007 - 14:25
Trvalý odkaz
Zakázaný IE
A zakázal jste ten IE tak, jak jsem popisoval? Mně to funguje bezchybně... Jinak samozřejmě záleží na tom, zda jste připojen do sítě, kterou jste označil jako veřejnou (např. internetová kavárna, veřejný WIFI hotspot) nebo jako soukromou (doma, kancelář) - ty profily firewall rozlišuje!
Bohužel se mi zatím nepovedlo zjistit jednu věc, aby v případě, že nějaké pravidlo něco zablokuje (jako třeba ten IE) se při pokusu o přístup objevila možnost dočasně pravidlo potlačit. Ještě budu pátrat ;)
Ale obecně prostě nevěřím na produkty třetích stran v takové oblasti, jako je bezpečnosti operačního systému... Už jsem to tady psal někde stokrát, ale je to, jako byste si koupil auto a první, co uděláte, je, že vytrhnete původní bezpečnostní pásy a airbagy a dáte si tam nějaké neoriginální...
www.mojevista.cz
Faramir
17. Únor 2007 - 16:02
Trvalý odkaz
Moc dobře jsem věděl,
Teď jsem se dozvěděl (neoficiálně) od člověka z Microsoftu, že Vista pravidelně indexuje a odesílá informace o vašich datech na disku, co všechno tam máte (programy, fotky, videa etc). Údajně jde o počin americké vlády (konkrétně Adolfa G. W. Bushe) kvůli zabránění terorismu a pedofílii. Jde o jakýsi protokol RSAP, o kterém MS tají všechny informace. Něco už prosakuje ven, ale moc se toho neví. Existuje možnost tomu zabránit v Linuxu (klika, že mám jako router Linuxový stroj ;-) ), ovšem budu muset ještě zjistit, co konkrétně ve fw či iptables nastavit.
Důvod, proč zatím není žádný fw třetí strany je právě RSAP, protože zablokování tohoto je prý celosvětově nelegální. Pevně doufám, že někdo brzy fw, který toto umí zablokovat, udělá a klidně budu porušovat zákon. Nikomu totiž nic není do toho, co mám na disku, jestli tam mám porno nebo cokoliv jiného...
Takže vaše připomínka ohledně bezpečnosti operačního systému je poněkud mimo ;-). Jsem schopen pochopit, že někdo nemá dostatek znalostí a proto bezmezně věří zabezpečení, ale o vás jsem předpokládal (a předpokládám pořád, věřím tomu, že jste to nevěděl), že znalosti máte...
BTW nebylo by od věci o tom zjistit co nejvíce a napsat článek. Já již zjišťuji a nedám si pokoj, dokud nezjistím, jak tuto nechutnost blokovat.
Michal Politzer
17. Únor 2007 - 16:54
Trvalý odkaz
:-))))))
No... na konspirace nevěřím. Takže asi tak.
www.mojevista.cz
Faramir
17. Únor 2007 - 17:16
Trvalý odkaz
Věřit nemusíte, ale je to
Michal Politzer
17. Únor 2007 - 18:08
Trvalý odkaz
Věřte, nevěřte...
No, ale vy zase věřte, že kdyby to byla pravda, tak takový zásah do soukromí by neprošel ani Microsoftu a z pokuty, kterou by dostal od Evropské unie, by radost neměl.
www.mojevista.cz
Eles (neověřeno)
17. Únor 2007 - 20:33
Trvalý odkaz
souhlasim
CoffeeBean
18. Únor 2007 - 10:15
Trvalý odkaz
Přesně tak
Přesně tak. A zajímalo by mě (ikdyby to byla pravda) co Microsoft zjistí, když veškeré fotky z mého fotoaparátu začínájí P010100XX? To si snad bude namátkou nějaké fotky stahovat aby se podíval na rodinnou dovolenou v Paříži? To se mi zdá přehnané.
CoffeeBean
Faramir
18. Únor 2007 - 15:35
Trvalý odkaz
Uvidíme, kdo se bude smát
Golom (neověřeno)
11. Únor 2008 - 12:22
Trvalý odkaz
no teda...
Petr_14 (neověřeno)
8. Srpen 2008 - 8:47
Trvalý odkaz
Trocha vlastních zkušeností
JohnnieM (neověřeno)
19. Červen 2009 - 23:27
Trvalý odkaz
Zásah do soukromí aneb jaký firewall
Jo dobrá takže když ti řeknu že jsem si z tvého počítače vytáhl pár programů a udal tě MS tak mi to budeš věřit? Toho aby ti někdo lezl do PC a hrabal se ti na disku se asi nikdy nedočkáš pokud nevlezeš do kokpitu a naletíš na nějákej mrakodrap. To co ten dotyčný řekl tak se asi teď hodně baví a říká si jak si hloupý..... Nevěří a věřit nebudu že na ochranu PC je potřeba něco extra. Pokud nebudeš trubka tak můžes mýt vypnutou jakoukoliv ochranu a stejně se ti tam nic nedostane pokud budeš postupovat tak jak máš. Ale to je na tobě si to přeber jak chceš. Jiří Musil.
nepřihlášený (neověřeno)
13. Březen 2007 - 10:16
Trvalý odkaz
úžasné, má ještě někdo nějaké sci-fi ?
Vážený pane,
chválím Vaši obavu o své soukromí, ale neměl byste se někde nechat léčit ?
K.
Mike (neověřeno)
7. Květen 2010 - 21:12
Trvalý odkaz
poplach!!!!!
A co takhle www.hoax.cz - díval ses???????
Faramir
19. Únor 2007 - 6:12
Trvalý odkaz
Tak jsem se dočasně s fw z
Nastavuji to přesně podle návodu, v tom rozšířeném režimu a pro jistotu jsem to povolil pro všechny druhy sítí (privátní, veřejné i doménu), protože nevím, jak konkrétně je identifikována moje síť... Porty jsem taktéž nechal povolené všechny...
Za radu budu velmi vděčný ;-)
Eles (neověřeno)
17. Únor 2007 - 1:45
Trvalý odkaz
firewall pro visty
RAFA
18. Únor 2007 - 11:01
Trvalý odkaz
Firewall pro Vistu
Michal Politzer
18. Únor 2007 - 11:27
Trvalý odkaz
A výkon?
A výkon vám klesl tak na polovičku, ne? Kolik jste měl WEI (rank Visty) před instalací a kolik máte teď? Jak dlouho se vám otevírá např. dokument ve Wordu (resp. rozdíl před a po instalaci Nortona?)
No, já nevím, jestli jste si pořídil počítač pro to, aby vám na něm běhal antivir, tak je to fajn. Jestli ale chcete na počítači pracovat či hrát hry, tak vám nerozumím, proč tam tak obludný balík instalujete...
Ale samozřejmě i Norton jde nainstalovat tak, aby obludný nebyl - tím, že většinu věcí vypnete a budete je používat, jenom když bude potřeba.
www.mojevista.cz
Faramir
18. Únor 2007 - 15:32
Trvalý odkaz
Ad Firewall - jako parodie
Ad antivir - budiž, částečně máte pravdu, ale dobrý antivir (např. Kaspersky či na něm postavený free AVS) zachytí i červy a trojany
Ad antispam - Windows Main nepoužívám, mám Outlook 2003 (kvůli mobilu a synchronizaci), tam je antispam velmi špatný
Ad antispyware - budiž, s tímto se dá vydržet
RAFA
18. Únor 2007 - 15:42
Trvalý odkaz
Mno výkon mi nekles vůbec
Michal Politzer
18. Únor 2007 - 17:01
Trvalý odkaz
Změřte si to...
Tak nám prozraďte čísla: bez Nortona a s ním. Stačí WEI, ale opravdu by mě zajímal PCMark05 (samozřejmě stačí freewarová verze)
www.mojevista.cz
Michal Politzer
5. Květen 2007 - 20:59
Trvalý odkaz
Nic, co?
Hej, lidi, co si instalujete antiviry - nebuďte srabi. Tak nám řekněte, jaký WEI jste měli před instalací antiviru, a jaký máte po instalaci. Přiznejte barvu! :-) Mě to vážně zajímá.
Michal Politzer
www.mojevista.cz | www.mojeoffice.cz
Faramir
5. Květen 2007 - 23:03
Trvalý odkaz
Co je to WEI? Jestli je to
nepřihlášený (neověřeno)
5. Leden 2008 - 16:40
Trvalý odkaz
Norton internet security
Petr D. (neověřeno)
21. Únor 2007 - 17:00
Trvalý odkaz
Zdravím, mám ještě dva
Zdravím, mám ještě dva dotazy, které mě zajímají.
1. Mám AVG Malware, který již v sobě AntiS. má. Je nutné po nainstalování AVG vypnout buď Defender nebo AVG AntiSpyware? Nebudou se navzájem ovlivňovat? Dle testů v Computeru oba tyto AntiSpywary dopadly dobře. Pomalu se mi teda zdá, že investice do dalších licencí je zbytečná. Jen ještě ten antivir mě trápí. Virů se moc nešíří, ale náhoda je blbec:-)
2. Podobně i firewall. Mám jej v modemu DSL D-link 684. Kterému by jste dal přednost? ( možní je to hloupá a zbytečná otázka )
Díky moc.
Pertr D.
nepřihlášený (neověřeno)
3. Květen 2007 - 17:48
Trvalý odkaz
Naprosto souhlasim, Norton
Michal Politzer
5. Květen 2007 - 20:54
Trvalý odkaz
Nejen Norton...
Nejen Norton.. všechny antiviry... kdy lidi pochopíte, že viry jsou marketingový výmysl antivirových firem, aby měli co prodávat? Viry (programy připojující se k jiným za účelem svého šíření) dnes prakticky neexistují.
Existují jen trojské koně (programy vydávající se za něco jiného) a červy (využívající bezpečnostních děr v systémech a programech). Proti červům je vhodný firewall a aktualizované Windows (a další programy), proti trojským koním stačí trocha selského rozumu a nespouštět všechno, co vám kolega poslal mailem. Proti obojímu je fajn se bránit se ještě antispywarem, aby se vám v počítači neusadilo něco nekalého...
Takže, na co antiviry? Ptám se na tomhle webu už po iksté...
(Pozn.: netýká se serverů (souborové, mailové), tam se antivir hodí)
Michal Politzer
www.mojevista.cz | www.mojeoffice.cz
nepřihlášený (neověřeno)
6. Květen 2007 - 2:17
Trvalý odkaz
Proč antivir? Protože
lada.sp
6. Květen 2007 - 9:01
Trvalý odkaz
Já také uvažuji o
nepřihlášený (neověřeno)
6. Květen 2007 - 11:22
Trvalý odkaz
Zkus si tedy chvíli
Michal Politzer
6. Květen 2007 - 12:49
Trvalý odkaz
No jestli stahujete...
No jestli stahujete cracky v samorozbalovacích archivech, nebo nemáte referenci o tom, zda crack skutečně dělá to, co má, a ne i něco jiného, tak jste tedy neuvěřitelný amatér... Co víc k tomu dodat :-)
Michal Politzer
www.mojevista.cz | www.mojeoffice.cz
nepřihlášený (neověřeno)
6. Květen 2007 - 13:15
Trvalý odkaz
Já se nehodlám hádat co
Michal Politzer
6. Květen 2007 - 12:47
Trvalý odkaz
Podle vaší teorie...
Podle vaší teorie tedy jsem za posledních 5 let formátoval 52 x 5 = 260 x... Omyl, systémový disk jsem neformátoval za posledních 5 let ani jednou. Můj počítač používá i manželka, tudíž lehce poučený uživatel (samozřejmě ne administrátor). Ani na XP ani na Vistě jsem žádný vir nikde nechytil. Nespustil jsem ani žádného nebezpečného trojana a přes můj router s překladem adres NAT nikdy žádný červ neprolezl. Podobné je to s pracovním notebookem (který používám jen já). Kdysi se mi párkrát povedlo dostat si do počítače nějaký adware/spyware (v souvislosti s instalací nějakého freewaru), který jsem ale pohodlně odstranil třeba Lavasoft Adawarem. Za dobu, co používám Vistu, nic.
Samozřejmě naprosto neberu, že mi nějaký antispyware najde v počítači 500x "tracking cookie" - to není nic nebezpečného, tím jenom některé antispywary straší, abyste měli pocit, že máte nainstalováno něco smysluplného...
Tedy za posledních 5 let proběhlo několik čistých instalací XP či Visty (ne formátování disku, pouze čistá instalace) v souvislosti s dokupováním nových pevných disků či nějakým opravdu nechutným nabořením systému (nicméně za to jsem si prakticky vždy mohl sám).
Michal Politzer
www.mojevista.cz | www.mojeoffice.cz
nepřihlášený (neověřeno)
6. Květen 2007 - 13:17
Trvalý odkaz
Obávám se, že podstatná
Michal Politzer
6. Květen 2007 - 13:50
Trvalý odkaz
Naopak
Naopak, podstatná většina uživatelů internetu v ČR je za NATem. Nebo mi chcete tvrdit, že většina lidí má veřejnou IP adresu?
Nicméně NAT u poskytovatele internetového připojení samozřejmě vůbec neřeší problémy červů, protože ty se pak mohou šířit zevnitř lokální sítě.
Michal Politzer
www.mojevista.cz | www.mojeoffice.cz
nepřihlášený (neověřeno)
6. Květen 2007 - 13:19
Trvalý odkaz
Další věc co stojí za
Michal Politzer
6. Květen 2007 - 13:48
Trvalý odkaz
Nenapadám firewally
Já přece nenapadám firewally ani další bezpečnostní utility - já říkám, že antiviry na pracovní stanici jsou přežitek.
A kontruji: kdyby si Microsoft myslel, že antivir na pracovní stanici je důležitá věc, nemyslíte si, že by ve Vistě nějaký byl integrován (zejména, když MS koupil antivirovou firmu)? Podívejte se do centra zabezpečení: na vše Vista má svoje nástroje, na "sledování virů" nabízí možnost vypnout. Proč asi...
Znovu: nepodceňuji rizika červů, trojanů, různého spywaru, či útoků založených na phishingu a dalších "sociálních" metodách. Na to vše jsou vhodné jednoduché, malé a rychlé nástroje. Ne nějaký balík, který zaseká počítač, vedle hodin umístí tři ikony, nejméně dvě pokud možno animované a přidá několik "okatých" hlášek do hodiny, aby uživatel měl pocit, že "to" něco dělá...
Michal Politzer
www.mojevista.cz | www.mojeoffice.cz
Faramir
11. Květen 2007 - 6:13
Trvalý odkaz
Mám nainstalováno Trend
Takže verdikt zní, že radši budu mít navíc antivir, než abych byl připojený internetu (byť přes 2 NATy) bez firewallu.
Maiser (neověřeno)
19. Září 2007 - 10:15
Trvalý odkaz
Chapu......
Za 2. Spocitejte si, jak jsou Visty v prodeji a prijdete na to, ze ZATIM moc viru na tento system nebude....
Za 3. Pouzivate Visty a mluvite o systemovych narocich NOD32???????
Za 4. Silne podcenujete nebezpeci cookie........
Silas15
6. Květen 2007 - 23:49
Trvalý odkaz
no ja vir neměl ani
David Jakubec (neověřeno)
4. Březen 2018 - 1:32
Trvalý odkaz
Přesně tak. Ti co o nich
Tomas Korcak (neověřeno)
15. Březen 2008 - 2:09
Trvalý odkaz
Demagogie ci tvrdohlavost?
mohl by jste jednou pro vzdy pochopit, ze nekteri lide maji nejake sve (vice ci mene opravnene a/nebo pochopitelne) duvody k tomu, ze potrebuji nejaky FW ci AV nainstalovat? Osobne bych si tez nortona nenainstaloval, ale treba kerio a nod32 bych ocenil (ne nestaci mi windows firewall, windows mail, windows defender, atp - duvody vam zminovat nebudu, protoze tak jiz ucinili jini, ale jakoby hazeli hrach na stenu). Kdyz se vas zepta nekdo na to jaky kvalitni a pouzitelny firewall se da nainstalovat do OS windows vista nainstalovat, muzete mu bud odpovedet nebo se ovladnout a zdrzet se komentaru. Hlavne toho presvedcovani dotycneho o tom, ze to vlastne nepotrebuje a ze je to nerozumne. Treba uz to dokazal posoudit sam. Nemyslite? Mate skutecne zmineny patent na rozum? Potrebu byt za demagoga? Ci tvrdohlaveho radoby-specialistu?
PS: Ty vase rozoumky o pouziti notepadu misto visual studia jsou opravdu zcestne. Za prve, pouziti notepadu jakozto programatorskeho editoru je opravdu hloupost. Notepad je jen tupy viewer s moznosti editace. Nic vic, nic min. Za druhe si myslim, ze jste zadny program nenapsal a proto vam skutecne neprislusi se o programovani vyjadrovat v tak specificke rovine. Doporucil bych vam psat program v jazyce C++ notepadu. Bez zvyraznovani syntaxe, doplnovani, moznosti refactoringu, debuggeru...atd.
Rozumime si? Nebo mi ted vysvetlite, ze visual studio nepotrebuji, protoze nepotrebuji debugger, doplnovani, zvyrazneni syntaxe...atd. A ted vam reknu tajemstvi, ja jsem to uz posoudil a nejaky Michal Politzer mi nebude rikat jestli jsem to posoudil dobre nebo spatne. A uz vubec ne desetkrat..
Preji pekny den, schopnost naslouchat a pochopit co lide sdeluji a vecne odpovedet, budete to potrebovat,
Tomas Korcak
Jiří Laštovka (neověřeno)
15. Březen 2008 - 12:33
Trvalý odkaz
Velice pravdivé
BTW V každém plotu jde celkem snadno vystřihnout díra,kdežto když vám tam pobíhá po zuby ozbrojené komado tak tam asi nikdo nevleze. plot=menší náklady,ale občas se nějaké ty jabka ztratí a když někdo bude chtít vybílí vám sad,komando=je sice dražší ale za to bude mít kdokoli problémy s jediným jablíčkem. Je na každém aby si rozhodl co chce! Tak už běžte ........ s tím svým spomaluje to počítač. Není to váš počítač tak se do toho .......!
Uff děkuji za vyslechnutí a přeju všem krásný den ;-)
Faramir
18. Únor 2007 - 15:28
Trvalý odkaz
Norton Internet Security je
RAFA
18. Únor 2007 - 15:39
Trvalý odkaz
Mno neni drahej stojí
nepřihlášený (neověřeno)
20. Únor 2007 - 16:36
Trvalý odkaz
nerkl bych ze zpomaluje
me zabira norton v pameti 990kB
Michal Politzer
20. Únor 2007 - 22:30
Trvalý odkaz
Tak už to někdo změřte :-)
Tak už to prosím někdo změřte: PCMark2005 a WEI před instalací antiviru a po instalaci.
Já to změřit nemůžu, mně antivirové programy nesmějí přes práh
Jestli se to v naměřených výsledcích výrazně neprojeví, tak zde vystavím veřejnou omluvu všem antivirovým firmám, že jsem je nespravedlivě nařkl z okrádání nebohých uživatelů o jejich výpočetní výkon
www.mojevista.cz
Navrátil (neověřeno)
4. Srpen 2007 - 15:39
Trvalý odkaz
PCmark
Moje konfigurace: Celeron M 1,4@2 GHz, 1,5GB Ram DDR...
Faramir
21. Únor 2007 - 21:02
Trvalý odkaz
Nastavení fw
Co s tím?
Předem díky za rady...
Michal Politzer
22. Únor 2007 - 16:33
Trvalý odkaz
Vyzkoušel jsem, funguje to
Zkusil jsem to, funguje to, takže podrobně:
Ovládací panely, Systém a údržba, Nástroje pro správu, Brána firewall
Uprostřed se zobrazuje stav, pro tři skupiny vždy tři volby, vždy zap-vyp-zap (tedy brána zapnuta, příchozí zakázáno, odchozí povoleno).
Klepnu na Vlastnosti brány firewall.
Přejdu na záložku Privátní profil (protože jsem přihlášen do sítě, kterou jsem prohlásil kdysi za privátní)
Změním Odchozí připojení na Blokovat, dám OK. Odteď si nikdo ani neškrtne (brzy kolabuje Outlook při odesílání, za chvíli i FF a IE při reloadu stránku).
Nyní zpět okno s firewallem, vlevo je strom, zvolím Odchozí pravidla. Přidám nové pravidlo IE, kde akce je Povolit připojení, v Programy a služby vyberu Tento program a zadám %ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe - jinde vše výchozí nastavení.
Uložím a IE jede (důkazem je to, že odesílám tento příspěvek).
Z ostatních programů jedou jen ty, pro které brána vytvořila nějaké specifické pravidlo (programy, které byly blokovány a objevil se automaticky UAC a možnost automaticky je odblokovat při prvním pokusu, tzn. Miranda, FTP.......)
IE hlásí, že nemůže aktualizovat antiphishingový filtr, zřejmě se jedná o separátní službu mimo IE.
Prostě to funguje, nevím, kde nastavujete něco jinak a proč vám to nejede. Zkuste popsat svůj postup a třeba na něco přijdeme.
www.mojevista.cz
Faramir
23. Únor 2007 - 5:48
Trvalý odkaz
Přesně takhle jsem to
Michal Politzer
23. Únor 2007 - 9:54
Trvalý odkaz
A já se právě u FW naštval...
A já musím uznat, že ten firewall Visty je opravdu divný... Právě jsem se u něj dost naštval. Nerozumím sice tomu, proč vám to nejede, když mně ano - se zablokováním všeho odchozího a nastavením výjimek nemám problém.
Pak jsem se ale dost trápil s tím, jak nastavit, aby v případě, že program použije odchozí volání a je mu zablokováno, se objevilo hlášení a bylo možné vytvořit výjimku. Nakonec jsem na to přišel: nejde to. V nastavení brány se totiž zapíná zobrazování upozornění jen pro příchozí volání. Pro odchozí žádné nastavení není. Tím se ovšem vysvětluje to, proč Microsoft odchozí volání ve výchozím stavu povoluje; protože není schopen nějak jednoduše zařídit to, že by si uživatel přidal výjimky... Kdyby tedy chtěl člověk "zabednit" svůj počítač, tak musí ručně přidat všechny progamy, které internet kontaktují...
Chápu, že cesta k bezpečnosti MS vede trochu jinudy: odchozí volání nepovažují za problém, protože hlídají, aby se do systému vůbec nedostal program, který by toho mohl zneužít - na to je zde Windows Defender s pravidelným seznamem aktualizací.
Nicméně přesto: to tam ksakru nemohl Microsoft to upozorňování dodělat? Nevidím to jako bezpečnostní riziko - vidím to tak, že všechny síly MS soustředil na jeden jediný scénář nastavení (který je aktivní po přihlášení) a všechno ostatní zablokoval nebo odfláknul... Vista asi ještě neměla být vydána, asi se měla ještě nějaký ten rok dál vyvíjet... ach jo...
A to mě podobně rozčílil před chvílí UAC... ale o tom zas jindy ;)
www.mojevista.cz
Faramir
23. Únor 2007 - 20:09
Trvalý odkaz
Tak už jistě chápete,
Ad UAC: to mám zakázané trvale a je klid. Pro BFU je UAC asi dobré, ale mě neuvěřitelně zdržovalo v práci...
Jerrybee (neověřeno)
24. Únor 2007 - 2:11
Trvalý odkaz
Ovládání firewallu ve Vistách
Po počátečních problémech s téměř nemožným nastavením odchozí komunikace, kde mi naprosto chybí hlášení o přistupujících programech jsem zkusil tento program
http://katz.ws/download/1020664/App/Vista%20Firewall%20Control%201.0.1/
a musím říci, že se mi docela vyhovuje. Přesto by mě zajímal názor odborníka a posouzení jeho funkčnosti.
Zatím jsem to zkoušel na komunikaci Ad-Aware a Trillianu a vypadá to, že vytváření pravidel funguje. Jen
by mě zajímalo co je a k čemu slouží v procesech MSI starter. Všechny ostatní obsažené programy dokáži
určit.
Michal Politzer
24. Únor 2007 - 10:59
Trvalý odkaz
Zajímavé
To je zajímavé - ten program jen ovládá firewall Visty? Tzn. "chytřejší" nadstavba? Musím říct, že mě to napadlo, že tímto směrem by se někdo mohl vydat, takže sláva - vyzkouším.
MSI bude asi nějaká služba instalátoru Windows, resp. objevuje se vám ten proces jen když něco instalujete? (MSI = MicroSoft Installer; při instalacích si asi sahá na internet pro ověření dostupných aktualizací). Nebo nějaký program k desce MSI, máte-li ji?
www.mojevista.cz
Faramir
25. Únor 2007 - 6:55
Trvalý odkaz
Ten Vista Firewall Control
Silas15
30. Březen 2007 - 11:52
Trvalý odkaz
nastavení?
Chci se zaptat, jak popisujete nastavení toho FW, ja se tam nemohu dostat, mám tam jen 3 záložky - Obecné, Výjimky a Upřesnit, kde je privátní profil? Já se v tom nevyznám, vůbec, sem zvyklej na Kerio, tam to bylo, aspoň pro mě, jednodužší.
Michal Politzer
30. Březen 2007 - 13:08
Trvalý odkaz
Dva ovládací panely
Pozor, firewall se dá nastavovat ze dvou míst. Vy píšete o tom klasickém nastavení podobném jako v XP. Ale jak jsem v tom příspěvku psal, musíte jinam: Ovládací panely | Systém a údržba | Nástroje pro správu | Brána firewall systému Windows s vyspělým zabezpečením
Michal Politzer
www.mojevista.cz | www.mojeoffice.cz
nepřihlášený (neověřeno)
5. Březen 2007 - 21:10
Trvalý odkaz
Jaký Firewall na pomalý PC
Faramir
9. Březen 2007 - 2:43
Trvalý odkaz
Kerio... Už aby byl i pro
nepřihlášený (neověřeno)
15. Březen 2007 - 10:52
Trvalý odkaz
###smazáno###
Vážený pane, co tu pravidelně zaplevelujete web: pokud se mnou chcete diskutovat o tom, jestli jsem odborník nebo lama, případně jestli jsem komunista, tak na to založte diskuzi v sekci Připomínky k webu a tam vás mazat nebudu. Nicméně příspěvky mimo téma mažu bez diskuze.
Michal Politzer
Romand
15. Březen 2007 - 12:39
Trvalý odkaz
Pomůžu
Michale, až budete potřebovat někoho smazat, můžu pomoci tisknout klávesu DELETE.
Váš blog se mi líbí, a nevím, proč by měl někdo někoho urážet. Stojím za Vámi a držím palce.
Váš příznivec Romand
nepřihlášený (neověřeno)
19. Březen 2007 - 13:25
Trvalý odkaz
Dobrý den, čtu toto Vaše
http://katz.ws/download/1020664/App/Vista%20Firewall%20Control%201.0.1/
Jde v něm nastavit čeština? Jinak se obávám, že by to bylo asi dost složité
Děkuji. Maron
Silas15
30. Březen 2007 - 12:01
Trvalý odkaz
spokojenost?
mě by spíš zajímalo, jak jste s tímhle programem spokojeni?
Michal Politzer
30. Březen 2007 - 13:12
Trvalý odkaz
Vůbec
Já tedy vůbec, brzy šel pryč. Možná je už lepší verze, ale ta 1.0 byla nestabilní a nic moc neřešila. Nápad dobrý, ale provedení tak za 4-
Michal Politzer
www.mojevista.cz | www.mojeoffice.cz
Silas15
10. Duben 2007 - 15:42
Trvalý odkaz
fw
sem docela překvapanej že odchozí data si můžou dělat co chtěj. co když si nainstaluju nějakej program, co neznám, ale chci ho, no a on kromě věcí který s ním budu dělat, tak si ode mě bude posílat nějaky data, jak na to teda nastavit, a vytvářet pravidla pro každěj jedinej program je teda fakt na nic, ta hláška by se fakt hodila. Není teda nějakej jinej způsob, protože jinak se mi ten fw zamlouvá
Jan Polak (neověřeno)
2. Květen 2007 - 18:35
Trvalý odkaz
To myslite vazne?
"rad", asi by 3/4 trafficu na vsech vyznamnych uzlech netvorilo nic jineho, nez sireni wormu a spamu. Uvedomte si, ze mezi desitku nejstahovanejsiho software patri cca 8 programu, potrebnych pro beh tech Vasich dokonalych windows.
nepřihlášený (neověřeno)
19. Květen 2007 - 12:15
Trvalý odkaz
RE
Tomas Korcak (neověřeno)
15. Březen 2008 - 2:21
Trvalý odkaz
Konecne nekdo s otevrenymi oci co se neboji mluvit
Viz http://www.mojevista.cz/node/261#comment-10155
Have a nice day,
Tomas Korcak
Faramir
19. Březen 2007 - 19:48
Trvalý odkaz
PC-cillin 2007
nepřihlášený (neověřeno)
4. Duben 2007 - 10:18
Trvalý odkaz
když je řeč o FW ....... kerio stojí za zmínku :)
Aqdemx (neověřeno)
9. Duben 2007 - 8:09
Trvalý odkaz
Zajimava diskuze
S Vistou jsem maximalne spokojeny. Jedine co mi v ni chybi je prave ten firewall podobne jako Vam. Kerio je dobre, ale uprednostnuji Comodo. Take cekam, kdy pobezi i ve Viste. Dny a mesice plynou a porad nic. Jakoby se tem vyvojarum ani nechtelo prizpusobit tyto programy pro Vistu... Vzdyt to preci nemuze byt takovy problem. Vista uz na trhu nejaky ten patek je, cili casu bylo vic nez dost. Bez firewallu ktery mel clovek rad a ktery si uzival uz to proste neni ono. Jinak jako anitivurs pouzivam v pocitaci s Vistou Avasta. Jednoduchy, kvalitni antivir a v druhem pocitaci s win. XP anitivr od McAfee. Rad bych vedle avastove ikonky brzy videl i ikonku Comodo firewall.
Jirka (neověřeno)
21. Duben 2007 - 14:00
Trvalý odkaz
Nevím, jestli někde
FukitoNamura
21. Duben 2007 - 14:46
Trvalý odkaz
To je vychozi nasttaveni
Be Happy!
Jirka (neověřeno)
21. Duben 2007 - 15:12
Trvalý odkaz
To je ten firewall tak
mike (neověřeno)
27. Duben 2007 - 22:35
Trvalý odkaz
Firewall
Eles (neověřeno)
19. Květen 2007 - 19:33
Trvalý odkaz
Rozhodne sem piste sve zkusenosti s
davousek
20. Květen 2007 - 20:18
Trvalý odkaz
Antivir
Momentalne neni na sklade zadny antivirak mimo Norton 360 pro 32bit Win.ODKAZ ZDE: http://www.stahuj.cz/utility_a_ostatni/bezpecnost/ochrana_pocitace/norton-360/?g[hledano]=norton&g[oz]=1.0&g[up]=Final Zkousel jsem snad vsechno a nic zatim nema podporu.U Firewallu je to podobne.Je treba cekat.(snad se dockame).Osobne Nortona nemusim.Nejake napady pro 32bit VISTA?
Hromas
20. Květen 2007 - 20:21
Trvalý odkaz
Antivir
davousek
22. Květen 2007 - 21:51
Trvalý odkaz
Antivirus pro VISTA
Nod32 je spica.Instaloval jsem ho,ale nejde aktualizovat.Hazi to error.NENI PRO 32-bit Win(si myslim)Uz jsem z toho na mrtvicku.
Mimochodem.Asi se budu muset prozatim spokojit z orig.Ochranou WinVISTA.Ale spat se me bude spatne,nebo na netu hodne zlobim o tom zadna .
jooo a jeste jsem zapomel. Bombasticky stranky.Hodne pomohly Dekuji.
redrapid
28. Červen 2007 - 22:59
Trvalý odkaz
Otázkou je, zda NOD32
Otázkou je, zda NOD32 dokáže i ten vir odstranit. Je v tomto velice špatnej. Pardon, byl na XP špatnej, na Vistách nevím jak šlape, ale usuzuji, že stejně.
Jinak kdo měl problém s viry na XP, tak NOD32 si s tím někdy neporadil, tak Kaspersky vždycky. To je z mých osobních zkušeností, ne z článků či z testů.
Jinak já používám Kaspersky Internet Security, mám ho už hodně dlouho (od dob WIN XP)a myslím si, že stojí za to si ho koupit. Teď momentálně mi hlídá Visty 64bit. Nezdá se mi, že by mi zpomaloval systém. Šlape mi to pěkně a nikdy jsme s tím neměl problém.
Firewall ve Vistách jsem nezkoušel, hned jsem ho vypnul, jestliže opravdu dlouho děláte s nějakým programem a máte to "do podrobna" vychytaný, tak je to podle mě ten nejlepší.
lada.sp
20. Květen 2007 - 21:21
Trvalý odkaz
http://www.iexbeta.com/wiki/i
http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_Software_Compatibili...
davousek
22. Květen 2007 - 21:51
Trvalý odkaz
Antivirus pro VISTA
Ivan (neověřeno)
3. Červenec 2007 - 11:43
Trvalý odkaz
Firewall ve Vistě - test
Artush
27. Červenec 2007 - 14:30
Trvalý odkaz
Kaspersky Internet security
Já osobně preferuji KIS 6, používal jsem ho již na XP a vždy mi zablokoval všechny trojský koně i červy. Program Kaspersky internet security se skládá z firewallu, antiviru, ad-awaru.... Dokáže hlídat registry, nastavení po spuštění, monitoruje veškerou komunikaci z a do počítače, rychle se nastavuje, automaticky si po instalaci zjistí jaký máte programy a vytvoří proně pravidla pro přístup k netu.
Spomalení počítače jsem zpozoroval pouze asi 3x a to ještě na starým počítači ( Atlon XP 2200+, 256 Mb ) teď mam novej P4 2,66 Gb s 1Gb RAM a vše běží jak má. Jediný co občas krošku zlobý je antivir. Chvilku mu trvá než přechroupe větší soubory, ale dá se nastavit limit pro testování ( např. testovat jen soubory menší než 0.5Gb ).
Zkoušel jsem i KIS 7 ale ten jsem mi už tak nelíbyl, měl tendenci blokovat internet jak UP tak Download, ale asi to byla chyba nastavení.
poslední verze KIS 6 a všechny verze KIS 7 jsou určené i pro Windows Vista.
nepřihlášený (neověřeno)
4. Srpen 2007 - 16:02
Trvalý odkaz
Mám velmi dobré
100% SPOKOJENOST....
Faramir
29. Srpen 2007 - 18:36
Trvalý odkaz
A funguje ve Vistě 64? Co
Faramir
10. Listopad 2007 - 22:33
Trvalý odkaz
Firewall
Intruder (neověřeno)
11. Listopad 2007 - 11:35
Trvalý odkaz
Eset Smart Security !
Rudo (neověřeno)
29. Prosinec 2007 - 22:26
Trvalý odkaz
Použitelný firewall pro Visty x32 x64
Nakoniec som zakotvil s AVG internet security. Tento Antivírák s FW (komplet aj v češtine) mi dokáže riešiť kompletne všetky požiadavky a to paralelne v spolupráci FW OS Windows Vista a Defender. Spomalenie PC pri bežnej kontrole nepozorujem (CPU 3G). Niečo viac to zaberá pri aktivácii a načítaní jeho Update ale to tiež závisí od nastavenia Update na vhodnejšiu dobu (keď nebežia iné náročné aplikácie).
Pri užívaní legálnej verzie OS Windows Vista a legálnej verzie AVG internet security oceňujem predovšetkým:
- FW AVG bezproblémove spolupracuje s FW Windows Vista
- FW AVG pri inštalácii si načíta základné nastavenia a potom každý nový kontakt ( von alebo dnu) požaduje vaše povolenie alebo budúce povolenie bez pýtania alebo ho po vašom nastavení zakáže. Následne je možné v nastaveniach FW nastaviť ďaľšie povolenia, zmeny nastavení a taktiež kontrolovať kto a kedy chce vojsť do PC alebo kde vám PC chce niečo posielať , zobrazí či im to bolo povolené alebo zakázané atď.
- FW AVG je ľahko pochopiteľný a nastaviteľný aj pre menej skúsených úžívateľov
- Najnovšia verzia AVG je už aj pre Widows Vista x64
Takže môžete skúsiť. Minimálne Trial 30 dňovú verziu .PS: Skutočne nerobím reklamu AVG , len chcem doporučiť moju skúsenosť
Werewolf
29. Prosinec 2007 - 23:15
Trvalý odkaz
Já přidám do soudku i z
V případě že má někdo zkušenosti s oběma systémama (AVG, Eset) rád bych zde viděl názor těchto lidí na tyto produkty.
[Asus Striker Extreme; Intel Core 2 Q6600;Asus EN8800GTS HTDP/320; Geil DDRII 4096MB; Vista Ultimate 64bit EN + Cz pack]
[Asus P5Q Deluxe; Core 2 Q9550;Gainward GTX-275; Geil DDRII 4096MB; W7 64bit]
fan.thomas
5. Leden 2008 - 23:27
Trvalý odkaz
Jenom se pridam a potvrdim
Asus P5K Pro _ INTEL Core 2 Duo E4500 _ 3GB RAM Vitesa Extreme Edition _ Asus Radeon HD 3850 _ SEASONIC 500W _ XP Prof SP2 _ VISTA HP
Faramir
3. Leden 2008 - 1:14
Trvalý odkaz
Funguje FW AVG i na 64
Rudo (neověřeno)
5. Leden 2008 - 20:43
Trvalý odkaz
Funguje FW AVG i na 64 ?
Ja som pôvodne v podstate tiež hľadal prijateľný FW. Ale s ohľadom na pomerne slušný Antivír som si vybral od AVG komplet AVG Internet security.
Faramir
7. Leden 2008 - 15:28
Trvalý odkaz
Antivir nechci, ten je
nepřihlášený (neověřeno)
20. Červen 2009 - 0:14
Trvalý odkaz
AVG?? děláš si pr..l?
P5íteli můj milý s AVG si můžeš rovnou ten počítač zabalit do krabice a poslat do servisu. AVG je taková nepodařená síť na ryby kdy po lovu žadnou nevytáhneš. AVG nikdy.
XFR
7. Leden 2008 - 15:30
Trvalý odkaz
uplne staci ten co je vo
nepřihlášený (neověřeno)
29. Leden 2008 - 16:03
Trvalý odkaz
Žádný firewall nebo
Žádný firewall nebo antivirus neochrání nezodpovědného uživatele.
nepřihlášený (neověřeno)
30. Prosinec 2007 - 14:58
Trvalý odkaz
COMODO Firewall Pro
nepřihlášený (neověřeno)
20. Březen 2009 - 12:33
Trvalý odkaz
Existuje rozšíření
Existuje rozšíření interního firewallu Vist jak 32 bit i 64 bit, která umožňuje filtrovat odchozí pakety: VistaFirewallControl, které je free
markus.22
21. Březen 2009 - 10:47
Trvalý odkaz
A ja ficim na Avire 09 free
Jerry19 (neověřeno)
9. Červen 2009 - 8:31
Trvalý odkaz
Antivirus
Fatk zaujimava debata, hlavne prispevky od pana Michala Politzera.
V podstate sa stotoznujem takmer na 100 percent s jeho nazormi.
Rovnako nepouzivam ziaden antivirusovy program minimalne 5 rokov. Mam router, na ktorom nejaky firewall bezi (nepoznam login do weboveho rozhrania routra, taky kde si mozem nastavovat uplne vsetko a firewall nastavovat nemozem - MAGIO) a samozrejme NAT, pouzival som Tiny Desktop Firewall 2005 PRO, ktory ma fakt vynikajuce mosnoti a nieje to len firewall ale monitoruje aj pristup na disk (zapis) ci moze nejaka aplikacia pustat dalsie, ci moze sahat do registrov atd. Aplikacie rozlisuju na zaklade kontrolneho suctu, teda aplikacia napadnuta alebo aktualizovana je uz pre neho nieco ine a znovu sa pyta ci povolit, zakazat, pridelit medzi doveryhodne alebo do nejakej skupiny, ktoru si tam spravim a nastavim prenu nejake pravidla. V tom Tiny je mozne si nastavit pravidlo ako napr: dany uzivatel (alebo skupina) moze spustit danu aplikaciu (podla kontrolneho suctu identifikovanu, teda kedju nieco napadne uz to tiny povazuej za inu aplikaciu lebo sa zmeni obsah) kazdy pondelok medzi 08:00 a 10:00 a ta aplikacia nema pritom pravo zapisovat na disk, ani do registrov a ma pravo komunikovat len s danymi IP na danych portoch cez dane protokoly. Teda sa daju velcie uzko specifikovat pravidla ale samozejme aj menej striktne. Dalsi podobny soft je napr Online Armor (axistuje aj free verzia ktora je ale trosku obmedzena), ale zistil som ze aj bez toho to nie je vobec problem a netreba ziadne dalsie zabezpecenie. Softy ako Online armor a Tiny Desktop Firewall su fakt vynikajuce ale az taky paranoik na bezpecnost uz nie som. Teda mam len XP a ten packetovy filter co je v SP2. Pouzivam Friefox a mam tam rozsirenie noscript + NAT na routri a nejaky firewall nejak nastaveny na routri (neviem ako, lebo nemam k tomu pristup, to ma moj ISP, nemam s tym ale problem a vobec mi to nevadi). No a neklikam na vsetko co vidim, nenavstevujem ruske porno stranky atd. Ked potrebujem otvorim si niektore porty alebo presmerujem alebo ked uz neviem ze co, zapnem DMZ host na chvilku a vyskusam.
Ak by som mal doma napr nejaky server a ak by mal niekto dovod cielene na mna podnikat nejake utoky tak je zabezpecenie samozrejme uplne ine.
Mam zalohovanu systemovu particiu pomocou Drive Image, a inak pouzivam na incyh PC aj Acronis True Image alebo Norton ghost. Sem tam sa stane ze napr objavujem nove softy, napr hladam vhodny prehliadac obrazkov ktory je free a pri tom si nainstalujem kopec toho do woken, potom sa mi to nechce cistit, alebo si proste sam ten PC zasvinim a potom to riesim tak ze za 10 minut mam obnovenu systemovu particiu. Mohol by som to robit aj vo VirtualBoxe alebo VMware. Sem tam tu zalohu obnovim aj ked na to nemam dovod v podstate, aspon raz za rok, zaktualizujem winamp firefox atd a spravim si novu. Uz si ani nepamatam kedy naposledy som instaloval windows. Bolo to ked vysiel SP3. Tusim ze som to perinstaloval vtedy cele namiesto doinstalovania SP som nainstalvoal Win s integrovanym SP3. Celkovo za 5 rokov som na svoj PC instaloval XP zopar krat.
Pouzivam ako zavadzac OS GRUB4DOS mam nastavene ze po 2 sekundach ide defaultne do XP-cok, alebo si mozem vybrat spustenie ineho OS, memtest a Hiren's Boot CD na ktorom je plno uzitocnych veciciek a bezi mi tak vlastne priamo z disku a svizne. Ak vam nevadi warez a striktne ho neodmietate tak Hiren's Boot CD urcite odporucam (staci spravit CTRL+c, +V do googlu, resp. pohladat na vasom oblubenom warez fore kde hladate linky na stiahnutie vasho oblubeneho serialu z rapidshare.com :) ). obsahuje totiz aj plne funkcne verzie roznych softikov ktore nie su free.
Najviac sa mi paci system distribucie softu ako je v linuxovych distrach. Su nejake repozitare, a vsetok soft sa stahuje a instaluej v podstate od spolocnosti, ktora stoji za tou distribuciou, vsetko je open source. + Komplet vsetko sa aktualizuje teda aj system aj aplikacie. Vsetky aplikacie su vlastne sucast systemu a danej distribucie (okrem tych ktore si tam sam skompilujem atd.). Nebolo by zle ak by MS aspon spravil nejake odoprucania a Windows by sam ponukal na vyber rozne free softy a ponukal linky na stiahnutie a zaroven by kontroloval dostupnost novych verii, lebo nie kazdy soft sa vie sam aktualizovat. Napr by ponukal foxit ako free PDF reader, fast stone image viewer, atd. to by som ale asi chcel od MS moc.
Antivirak je prezitok. Wni 7 je dost bezpecny system a netreba tam ziaden antivirak (pltati aj o viste v podstate).